2013年8月25日星期日

Film Introduction

My film is a 14 minutes documentary. It mainly tells about the work and life of fishermen in two different countries: UK and China. There are unanticipated hazards and unknown hardships. Certainly, there are also felicific touching things and beautiful sceneries. People there are hard working, earthy, hospitable and a little shy. Here are their most authentic records.

In fact, this research was a big challenge. At first, I thought documentary didn’t need specific story, and can be made by filming directly. After watching many different types of documentaries, I found the most touching documentary is meaningful with sincere and moving stories. Moreover, my current research is how a documentary can impress people.
I traveled to two different seaside cities of China three times for this work. I knew their lives by talking with them. In fact, the first fisherman I found was my uncle, but every going out to sea for more than half a month caused a great obstacle for shooting. I had to find other fishermen. The second city is Zhoushan. With an enthusiastic friend’s help, I found a fisherman who could take us out to sea. Together with my Chinese team, we finished shooting, and mainly recorded the fishing, net-weaving and fish market.
The city I chose in the UK is Whitby. The first time I went there, I found the enthusiastic fishermen to help me luckily. Through constant communication from then on, my team and I came to this beautiful seaside city again. We did a wonderful interview, recorded their going out to sea before dawn and the working scenes in the market when they came back, as well as the stunning sceneries.
I hope you can see the realest fishermen life experiences and feel their sincerity in this work. Here you can also see my growth.

我的电影类型是纪录片。片长14分钟。它主要讲述了英国和中国两个不同国家的渔民的工作和生活。这里有你不曾预料的危险,也有不为人知的艰辛,当然还有让人幸福的感动和美丽的风景。他们努力工作、朴实、热情还有一点点害羞,这里也是他们最真实的记录。
事实上,这个研究项目对我的挑战性是很大的。一开始,我觉得纪录片不需要特定的故事,只要到现场直接拍摄就可以成为纪录片。但在我观看了很多不同类型的纪录片之后,我发现能让我心动的都是有意义的纪录片,它的故事真诚而又动人。而我此次的研究就是纪录片如何打动人。
为了这个作品我前往中国3次,去了两个不同的海边城市。我通过与他们多次交谈的方式去了解他们的生活。其实我找的第一个渔民是我的叔叔,可是因为他一次出海就需要半个月以上的时间,这对我的拍摄造成了很大的阻碍。然而我不得不去寻找其他的渔民。第二次去的城市是舟山,我在一个热心朋友的帮助下找到了可以带我们出海渔民。我在我中国的团队帮助下一起完成了中国的拍摄,主要记录了他们出海捕鱼,织网和鱼市场。
在英国我选择的城市是Whitby。在我第一次去这哪里的时候,就很幸运地找到了热心的渔民帮助我。之后通过不断地交流,我带着我的团队又来到了这个美丽的海边城市。我们做了一段精彩的采访;记录了他们凌晨出海和回来后在鱼市场工作的场景;还有那里迷人的风景。
在这个作品里我希望你们可以看到渔民最真实的生活经历,然后去感受他们的真诚。而在这里你们同样可以看到我在成长。

没有评论:

发表评论